Sent ska syndaren vakna

Så otroligt typiskt av mig att behöva ställa in helgaktiviteter, bara för att jag typ är sängliggandes dagen efter rajraj. I dag skulle ju bilföraroskulden tas, illegalt dessutom - nu blir premiären i stället framflyttad till söndagen. Se så det kan gå, när Sjätte tunnan tycks ha blivit synonym med sommaren 2008.

Skulle ni råka befinna er i ett garage i Hallonbergen i morgon och se en grön liten bil, sicksacka sin väg genom miljonprojektets katakomber, vet ni i alla fall vem som sitter bakom ratten. Tänk, en lyckans dag kommer kanske även jag ha laglig rätt att köra omkring på vägarna. Men innan dess: blod, svett och salta tårar i rikliga mängder.

Fördelen med de omkullstöpta planerna är i alla fall att jag kan slökolla på en massa tv och film i dag. Just nu plöjer jag igenom alla avsnitten av Mia och Klara. Gulletussan kan ju vara en av de roligaste svenska karaktärerna någonsin. Och i kväll ska jag äntligen spana in Ben Afflecks Gone baby gone. Största filmpeppen annars, under dessa junidagar, är The Dark Knight. Trailern lovar mycket, men filmen har inte Sverigepremiär förrän den 25 juli.

Kommentarer
Postat av: ANONYM

Nej, nej, nej! The Dark Knight heter filmen du tänker på och längtar efter. Batman Begins var förra rullen. Herregud Martin. Skärp dig.

2008-07-03 @ 09:16:59
Postat av: Martin

Så sant så! I min iver och längtan blandade jag ihop de två. Oförlåtligt!

2008-07-03 @ 17:54:17
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0