Hemkvarter

Då var det alltså frossarpåsk igen. Underbart det här att trycka i sig osunda mängder polska specialiteter och känna att man bygger upp ett buklager som håller i åtminstone någon vecka. Ta lite påskmust på det och lyckan är total.

Sitter och slösurfar hemma hos min mor. Hon och resterande familjemedlemmar är på någon typ av mässa i den katolska kyrkan, men det är ju självklart inget som intresserar en hedning som jag. Kul att vara lite för mig själv i min sista boning innan uppbrottet på senhösten 2003. Alltsedan dess har jag kört solo, i Aspudden, Montparnasse och Bromma. Tänk, jag har varit vuxen i fyra och ett halvt år nu.

Jag har förresten lärt mig ett nytt ord av min far: troglodit. Har försökt att kolla upp den exakta betydelsen på internet, dock utan resultat. Enligt patriarken, som använde det nedlåtande när kan talade om en person han skymfat, är innebörden "mer primitiv än en grottmänniska". Shit, det är ju en sån hardcoresmädelse. Den ska jag försöka börja köra framöver. 

Kommentarer
Postat av: cindy

http://en.wikipedia.org/wiki/Troglodyte_%28Dungeons_%26_Dragons%29

2008-03-25 @ 13:24:36
Postat av: Martin

Haha, där ser man! Tvivlar dock starkt på att min far kan ha någon som helst koll på Dungeons & Dragons värld.

2008-03-25 @ 18:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0