Gult - kanske inte alltid så fult?

I takt med solstrålarnas växande intensitet verkar även mitt schema bli mer och mer hektiskt. Här smids det minsann storslagna planer. Nu sitter jag och smuttar på en Sofiero, väntandes på Micke. Målet för kvällen är Konstfacks stora vårfest.

Tidigare i dag var jag på en förhandsvisning av Matrix-brödernas nya rulle, filmatiseringen av animeklassikern Speed Racer. Mina förväntningar var på förhand höga, men uppfylldes tyvärr bara delvis. Visuellt sett var det en fullträff, medan manuset och dialogen var direkt undermåliga. Så summa summarum pendlade äventyret hela tiden mellan fågel och fisk - men sällan mitt emellan. Tråkigt, för det kunde ju ha varit sjukt coolt.

När jag kom tillbaka till kontoret satt mina medarbetare i schysta gula kepsar med tidningens logga på. Dessutom signerade av ett gäng Glamour-skådisar. Tydligen var de runt decenniet gamla, aldrig utlottade. Stackars, stackars, pensionärer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett bättre gäng tv-skribenter

2008-05-30 @ 02:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0