Lite gott och lite blandat

Det här blir ett inlägg med bilder, tagna med både kamera och mobil, som jag tagit vandrandes omkring på Seattles gator. Inget spex, inga igenkännbara nunor (jo, två i och för sig) och definitivt ingen fotokonst. Bara några hus och bilar liksom. Varför komplicera saker och ting?


Downtown.


Downtown.


Utsikt från Downtown ut över Puget Sound.


Gamla Paramount-biografen i Downtown.


Amerikansk fotbolls-laget Seattle Seahawks stadion, Seahawks Stadium,
med Seattle Mariners hemmaarena Safeco Field i bakgrunden.


Ett svart litet hus i utkanterna av Downtown och närheten av
idrottsarenorna.


Den så kallade "The Ave", huvudstråk i U District.


På en biograf på samma gata spelas Låt den rätte komma in.


Huvudcampuset i U District.


Sol över campusområdet.


I Fremont där jag bor finns en staty av Lenin, ursprungligen i slovakisk
ägo, som donerades till staden efter kommunismens sammanbrott.


Fremont.


En sån där spontan bild. Observera att jag inte vet var den gröna pricken i
min vänstra näsborre kommer ifrån!


Så fokuserad! Det kallar jag för mönsterstudent (väntandes på bussen till
universitetet). 

Kommentarer
Postat av: K

Men du, Leninstatyn donerades väl inte till staten efter kommunismens sammanbrott? Det är iaf inte den historia jag hört och inte samma historia som berättas på informationsplakatet bredvid statyn i fråga. (Jag försöker inte sätta dit dig nu, vill bara veta hur det egentligen ligger till. Puss.)

2009-01-23 @ 20:09:40
Postat av: Martin

Faktapolisen är i farten minsann! Jag håller med om att det var en väldigt kortfattad återberättelse av en längre historia. Enligt Wikipedia köptes statyn 1993 av en viss Lewis E. Carpenter, amerikansk engelskalärare i Slovakien, som fraktade brons-Lenin till Fremont, Seattle. Efter att Carpenter omkom i en bilolycka 1994 lät dennes familj staden ansvara för statyn och placera den i offentlig miljö i Fremont. Men det är sant, det rör sig inte om någon typ av donation och revolutionären är faktiskt till salu (2006).

2009-01-24 @ 03:44:42
URL: http://metaliv.blogg.se/
Postat av: Anders och Bitte

Hej Martin

Fina bilder från Seattle, men det är så grönt att vi inte känner igen oss. Ett litet problem var att datorn blev långsam och seg när tittade, trots att vi har en rätt bra internet-förbindelse.

Vi har själva samlat ihop bilder från vår resa, rensat och photoshoppat. Det är 260 bilder kvar, från Seattle, Californien och Arizona. Med fem sekunder per bild tar det 20 minuter. Det borde vänner och bekanta kunna klara av.

Vi kan rekommendera Arizona. Det som att se en Western-film i verkligheten.

2009-01-24 @ 11:48:03
Postat av: Martin

Vilken omfattande västkustsresa ni fick, det är roligt! Seattle är säkerligen grönare än under er kaosartade visit, men ryktet gör gällande att våren och sommaren här ska vara något utöver det vanliga, när det kommer till storslagen vegetation. 260 bilder är i maffigaste laget, men det är en mängd som riktigt goda vänner ska kunna klara av i ett svep. Jag önskar er allt gott på den gamla kontinenten!

2009-01-25 @ 04:53:18
URL: http://metaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0